Belediye Sitesi
  • Solhan - Yüzen Adalar
  • Yüzen Ada / Solhan - Bingöl
SOLHAN BELEDİYESİ

DESTEK HİZMET MÜDÜRLÜĞÜ

DEşref KAMA
Destek Hizmet Müdürlüğü



T.C.
BİNGÖL İLİ
SOLHAN BELEDİYESİ
DESTEK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
ÇALIŞMA USÜL VE ESASLARINA DAİR YÖNETMELİK


KARAR TARİHİ : 04/01/2012
KARAR NO : 2012/02
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, İlke ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu yönetmeliğin amacı, Solhan Belediye Başkanlığı Destek Hizmetleri Müdürlüğünün Kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu yönetmelik, Solhan Belediyesi Destek Hizmetleri Müdürlüğü’nün çalışma usul ve esasları ile görev, yetki ve sorumluluklarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanununun 15/b maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu yönetmelikte:

a)Başkanlık : Solhan Belediye Başkanlığı’nı,
b)Belediye : Solhan Belediyesi’ni,
c)Meclis : Solhan Belediye Meclisi’ni
ç)Belediye Başkanı : Solhan Belediye Başkanı’nı,
d)Müdür : Destek Hizmetleri Müdürü’nü,
e)Müdürlük : Destek Hizmetleri Müdürlüğü’nü,
f)Personel : Destek Hizmetleri Müdürlüğünde görevli tüm personeli
ifade eder.
Teşkilat Yapısı
MADDE 5 – Destek Hizmetleri Müdürlüğü, Belediye Başkanı’nın mevzuatla belirlenen görev ve yetkilerinin kullanılması için gerekli çalışmaları yapmakla beraber, merkez ve diğer hizmet binalarının; güvenliğinin sağlanması, bakım onarım işlerinin yapılması, su-elektrik-ısınma ve iletişim hizmetlerinde devamlılığın sağlanması, birim müdürlüklerinin isteği doğrultusunda mal ve hizmet satın alınması, ihale işlemlerinin yapılması, hizmetlerini yürütmek amacıyla oluşturulmuş bir müdürlüktür. Bu çalışmalar aşağıdaki personel eliyle yürütülür:

a)Destek Hizmetleri Müdürü
b)Birim Şefleri
c)Taşınır Kayıt ve Kontrol Yetkilisi
d)Memurlar
e)Memur Personel bulunmadığında, görevlendirme suretiyle kadrolu işçiler tarafından yapılabilir.

İKİNCİ BÖLÜM
Çalışma Esasları
Müdürün Görev, yetki ve Sorumlulukları
MADDE 6 –

a)Belediyemiz müdürlüklerinin ortak nitelikteki yönetimi ile ilgili görevleri yerine getirmekten,
b)Kamu İhale Kanunu, Devlet İhale Kanunu, Muhasebei Umumiye Kanunu, Sayıştay Kanunu, Başkanlık ve ilgili bakanlıkların genelge, bildiri ve prensip kararları, talimatlar ve ilgili mevzuat çerçevesinde yöneticilik görevini yerine getirmekten,
c)Müdürlüğün çalışma alanı ile ilgili mevzuatı takip etmek ve mevzuatı uygulamaktan,
d)Müdürlüğün faaliyetlerle ilgili başkanlık makamının istemiş olduğu faaliyet raporlarını araştırma ve inceleme yaparak hazırlamaktan,
e)Müdürlüğün çalışma ve usullerini gözden geçirerek müdürlüğe bağlı personelin görevlerini yerine getirmeleri için yetkisi içinde önlemleri almak, yetkisini aşan hususlarda üst makamlara bu konuda bilgi vermek, çalışmaları planlamak ve programlamak, çalışmaların bu programlarca yürütülmesini sağlamaktan,
f)Gerektiği zamanlarda faaliyetlerle ilgili toplantılar düzenleyip emrindeki personele açıklamalarda bulunmaktan,
g)Başkanlık Makamınca düzenlenecek toplantılara katılmak, istenilen bilgileri vermek ve gerekli emirleri almaktan,
h)Müdürlükte yapılan işlemler ve kullanılan formların geliştirilmesi için inceleme ve araştırmalar yapmak, başkanlık makamı görüşleri ve ilgili mevzuat hükümlerine göre gereken değişiklikleri yapmaktan,
i)Müdürlüğün işlevlerine ilişkin görevlerin, başkanlık makamınca uygun görülen programlar gereğince yürütülmesi için karar verme, önlem alma ve uygulama yetkisinden,
j)Müdürlüğün işlevlerin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni önlemlerin ve yetkilerin alınması için Başkanlık makamına önerilerde bulunma yetkisinden,
k)Müdürlük yazışmalarında 1.derece imza yetkisinden,
l)Disiplin amiri olarak personeline, mevzuatta öngörülen disiplin cezaları verme yetkisinden, m)Müdürlüğüne bağlı kadro görevlerinin yerine getirilmesinde süreli ve ani denetlemeler yapma ve rastlayacağı aksaklıkları giderme yetkisinden,
n)Başkanlık Makamının onayını alarak amir veya sorumluları görevlendirme yetkisinden,
o)Müdürlük emrinde görev yapan personelle ilgili, izin, hastalık ve çekilme gibi nedenlerle ayrılan personelin yerine, bir başkasının görevlendirilmesi ve hizmetlerin aksamaması için gerekli önlemlerin alınmasından,
p)Personelin gizli sicillerini düzenlemek ve her türlü özlük ve sosyal haklarının izlenmesinden,
q)Müdürlükteki kadro ve personel durumu ve işin yoğunluk derecesini dikkate alarak mevcut birimler ile kurulacak birimler için kadro talebinde bulunmak, Başkanlık Makamının onayını alarak birkaç birimin görevini gerektiğinde bir tek birime bağlamaktan,
r)Konusu ile ilgili faaliyet raporu hazırlamak.
s)Faaliyetler ile ilgili plan,proje hazırlamak ve hazırlananları Başkanlık onayına sunmak.
t)Müdürlüğün çalışma konuları ile ilgili kuruluş ve birimlerle iş birliği kurmaktan,
u)Başkanlıkça onaylanan çalışma programının gerçekleşmesi için gereken malzemeyi sağlamaktan,
v)Müdürlükte yapılan çalışmalarla ilgili olarak, personelle belli aralıklarla toplantılar düzenlemek, çalışmaları değerlendirmekten,
w)Harcama yetkilisi olarak, müdürlüğün bütçesini ve programlarını hazırlamaktan,
x)Müdürlüğün stratejik plan ve performans programındaki ilgili hedefleri gerçekleştirmekten,
y)Belediye mevzuatı, diğer mevzuatlar ve bu yönetmelik ile kendisine verilen görevlerin yerine getirilmesinden, sorumludur.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki, Çalışma ve Esasları
Satınalma Şefliğinin Görevleri
MADDE 7 – Kamu İhale Kurumunun belirlediği senelik limitler çerçevesinde harcama birim müdürlüklerinden gelen istekleri;

a)Piyasa araştırması yaparak 4734 sayılı K.İ.Kanununun uygun maddeleri çerçevesinde doğrudan temin veya ihale yoluyla temininin,
b)Alımı yapılan mal/hizmet alımı dosyalarını hazırlayarak Mali Hizmetler Müdürlüğüne havalesini,
c)Alınan demirbaş malzemelerinin kayıtlarının tutulmasını,
d)Temin edilen tüketim malzemelerinin ambarda muhafazasını ve müdürlüklerden gelen talep doğrultusunda çıktısının yapılmasını,
e)Hazırlanan her dosyanın örneğinin satınalma şefliğinde muhafazasını,
f)Belediyemizde ekonomik ömrünü tamamlayarak hurdaya çıkan araçların ve iş makinelerinin 4734 sayılı K.İ.K.’nun uygun maddesi çerçevesinde satın alınmalarının yapılmasını,sağlar.
İdari İşler Şefliğinin Görevleri
MADDE 8 –

a)Merkez ve ek hizmet binalarının temizlik ve güvenlik hizmetlerinin yapılmasını,
b)Birim müdürlüklerinin genel haberleşme ve santral hizmetlerini,
c)Hizmetin aksamaması için elektrik, su ve doğalgaz sistemlerinin devamlılığı,
d)Merkez ve ek hizmet binalarında kullanılan demirbaş malzemelerinin yıllık bakım sözleşmesinin yapılmasını,
e)İlçe sınırları içerisindeki okullar, sivil toplum örgütleri, resmi kurumlara ait özel günler ile ulusal bayramlarda sürekli süsleme, afişleme işleri ve ses düzeninin kurulmasını,sağlar.
Şeflerin Görevleri
MADDE 9 –

a)Bürodaki işlerin yasa ve yönetmelikler, Başkanlık ve Müdürlük talimatlarına uygun eksiksiz ve gecikmesiz olarak yapılmasını ve bu amaçla memurların eğitimini sağlamaktan,
b)Müdürün herhangi bir sebeple bulunmadığı zamanlarda müdürün görevlerini yürütmekten,
c)Memur ve işçilerin görev bölümünü yapmaktan ve personelin devamlılığını sağlamaktan,
d)Personele havale edilen evraklarla ilgili olarak yapılan işleri kontrol etmekten, işlemlerin eksiksiz ve zamanında yapılmasından,
e)Müdür tarafından teknik ve idari konularda verilen görevleri yerine getirmekten,
f)Müdürlükte kendisine bağlı memur ve personeli denetlemek ve bunların talimat, bildiri ve genelgeler çerçevesinde en randımanlı bir şekilde çalışmasını sağlamaktan,
g)Müdürlüğüne bağlı memur ve personelin çalışmalarını takip ve kontrol etmekten,
h)Müdürlük içi birimlerde çalışan personelin yıllık izin kullanış zamanlarını tespit etme, disiplin, takdirname, ödül, yer değiştirme gibi personel işlemleri için müdüre öneride bulunmaktan,
i)Belediye mevzuatı, diğer mevzuatlar ve bu yönetmelik ile kendisine verilen görevlerin yerine getirilmesinden müdürüne karşı sorumludur.
Taşınır Kayıt ve Kontrol Yetkilisinin Görevleri
MADDE 10 –

a)Taşınır kayıt ve kontrol yetkilileri harcama birimince edinilen taşınırları cins ve niteliklerine göre sayarak, tartarak, ölçerek teslim almak doğrudan tüketilmeyen ve kullanıma verilmeyen taşınırları sorumluluğundaki ambarlarda muhafaza etmek,
b)Taşınır kayıt ve kontrol yetkilileri muayene ve kabul işlemleri derhal yapılmayan taşınırları kontrol ederek teslim almak bu şekilde alınan taşınırların kesin girişleri yapılmadan kullanıma verilmesini önlemekle,
c)Taşınır kayıt ve kontrol yetkilileri taşınırların giriş ve çıkışına ilişkin kayıtları tutmak, bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenlemekle kayıtlarını tuttuğu taşınırların yönetim dönemi hesabını hazırlayarak harcama yetkilisine sunmakla,
d)Taşınır kayıt ve kontrol yetkilileri tüketime veya kullanıma verilen taşınırları ilgililere teslim etmekle, e)Taşınır kayıt ve kontrol yetkilileri taşınırların yangına, ıslanmaya, bozulmaya, çalınmaya ve benzeri tehlikelere karşı koruması için gerekli tedbirleri almak veya alınmasını sağlamakla,
f)Ambarlarda çalınma veya olağanüstü nedenlerden dolayı meydana gelen azalmaları harcama yetkilisine bildirmekle,
g)Taşınır kayıt ve kontrol yetkilisi ambar sayımını ve stok kontrolünü yapmak, asgari stok seviyesinin altına düşen taşınırları harcama yetkilisine
bildirmekle,
h)Kullanımda bulunan dayanıklı taşınırları bulundukları yerde kontrol etmek, sayımlarını yapmak ve yaptırmakla,
i)Taşınır kayıt ve kontrol yetkilileri harcama biriminin malzeme ihtiyaç planlamasını yapmak ve harcama yetkilisine öneride bulunmakla,
j)Kayıtlarını tuttuğu taşınırların yönetim hesabını hazırlamak ve harcama yetkilisine sunmakla,
k)Yetkililerce verilecek diğer işleri yapmakla görevlidir.
Memur ve İşçilerin Görevleri
MADDE 11 – Üstlerinin yaptığı görev bölümüyle kendilerine yöneltilen işleri konuya uygun olarak tam ve zamanında yapmakla sorumludurlar. Müdürlüğün iç ve dış yazışmalarını hazırlar ve takip ederler.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli Son Hükümler
MADDE 12 – Bu yönetmelik, Solhan Belediye Meclisi’nce kabulü ve yayımı ile yürürlüğe girer.
MADDE 13 – Bu yönetmelik hükümlerini, Belediye Başkanı yürütür.


T.C.
BİNGÖL İLİ
SOLHAN BELEDİYESİ
SU VE KANALİZASYON MÜDÜRLÜĞÜ
ÇALIŞMA USUL VE ESASLARINA DAİR YÖNETMELİK

BÖLÜM I

GENEL HÜKÜMLER
MADDE - 1 AMAÇ VE KAPSAM :
Bu yönetmeliğin amacı, Solhan Belediyesi Su ve Kanalizasyon Müdürlüğü’nün kuruluş, görev,yetki ve sorumluluklar ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektedir.
MADDE-2 DAYANAK
Bu yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunu hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır
MADDE- 3 KURULUŞ
Solhan Belediye Başkanlığı Su ve Kanalizasyon Müdürlüğü, 22/02/2007 tarihli 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan, Bakanlar Kurulunun ‘Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik hükümlerine dayanılarak, hazırlanmıştır.
Su ve Kanalizasyon Müdürlüğü, Solhan Belediye Meclisi’nin 06.02.2008 tarih ve 2008/05 sayılı karar ile kurulmuştur.
MADDE -4 DEYİMLER VE TANIMLAR :
Bu yönetmelikte geçen
Belediye : Solhan Belediyesini
Başkanlık : Solhan Belediye Başkanlığını
Müdürlük : Su ve Kanalizasyon Müdürlüğünü
Birim : Su ve Kanalizasyon Müdürlüğüne Bağlı Alt Birimi
Personel : Su ve Kanalizasyon Müdürlüğünde görevli tüm personeli

MADDE -5 TEŞKİLAT VE ORGANLAR :
Alt Birimler aşağıdaki gibi oluşturulmuştur.
a) Su- Arıza Ve Bakım Birimi
b) Kanal- Arıza Ve Bakım Birimi
c) Yazı işleri ve İhale Birimi

MADDE -6 SU VE KANALİZASYON MÜDÜRLÜĞÜ’NÜN GÖREVLERİ:
1. Şehrin su ihtiyacını karşılamak için her türlü önlemi almak
2. Şehrin su, kanalizasyon ve yağmursuyu hatlarının tamamına hakim olup ihtiyaç duyulan yerlerin planlamalarını yapmak ,
3. Şehirdeki içme suyu hatlarının kontrolünü yapmak ,
4. Şehre gelen suyun mahalleler arasındaki seviyesini sürekli kontrol altında tutmak ,
5. Şehirde oluşan su arızalarına zamanında müdahale etmek ve su israfını önlemek ,
6. Şehirdeki ana ishale hatlarının bakımını yapmak ,
7. Su kuyularının ,su depolarının ve terfi merkezlerinin bakımlarını yapmak ,
8. Yeni su hatlarını döşemek,kaçak su bağlantılarını engellemek .
9. Şehirdeki kanal arızalarına müdahale etmek ,
10.Kanalizasyon bacalarını sürekli temizlemek ve kontrol etmek,
11.Belirlenen güzergahlara yeni kanal hatları döşemek,
12.Yağmursuyu ızgaralarını rutin aralıklarda temizlemek ,yağmur suyu hatlarının bakımını ve temizliğini yapmak ,
13.Kaçak kanal bağlantılarını takip etmek ve engellemek.
14.Şehre verilen içme ve kullanma amaçlı suyun arıtılmasını sağlamak ,
15.Suyu dezenfekte etmek,yıl boyunca gerekli analizleri ve testleri yapmak,şehrin en uç noktalarındaki klor seviyesini kontrol altında tutmak.
16.Şehirdeki evsel atık suları mevcut atık su arıtma tesisine alarak biyolojik olarak arıtmak ,günlük analizleri yapmak ve işletmenin standartlara uygun işletilmesini sağlamak.
17.Yıl boyunca kullanılacak malzemeleri belirlemek ilgili evrakları düzenlemek,gerekli ihale dokümanlarını hazırlamak , ihale etmek ve hakkedişleri hazırlamak.
18.Müdürlüğün kullanacağı araç ve gereçleri sürekli çalışır halde tutmak ve organize etmek
19.Personelin izin ,mesai ve normal çalışmalarını düzenlemek
20.Yapılan çalışmaların tamamından başkanlığı bilgilendirmek.
A) Su -Arıza ve Bakım Birimi
Bağlı olduğu üstlerinden aldığı talimatlar çerçevesinde şehrin su ihtiyacını karşılamak için her türlü önlemi almak şehirdeki içme suyu hatlarının kontrolünü yapmak ,şehre gelen suyun mahalleler arasındaki seviyesini sürekli kontrol altında tutmak ,şehirde oluşan su arızalarına zamanında müdahale etmek ve su israfını önlemek ,şehirdeki ana ishale hatlarının bakımını yapmak ,su kuyularının ,su depolarının ve terfi merkezlerinin bakımlarını yapmak ,yeni su hatlarını döşemek,kaçak su bağlantılarını engellemek .
B)Kanal -Arıza ve Bakım Birimi
Bağlı olduğu üstlerinden aldığı talimatlar çerçevesinde şehirdeki kanal arızalarına müdahale etmek ,kanalizasyon bacalarını sürekli temizlemek ve kontrol etmek,belirlenen güzergahlara yeni kanal hatları döşemek,yağmursuyu ızgaralarını rutin aralıklarda temizlemek ,yağmur suyu hatlarının bakımını ve temizliğini yapmak ,kaçak kanal bağlantılarını takip etmek ve engellemek.
C)Yazı İşleri ve İhale Birimi
Müdürlüğe ait iç ve dış yazışmaları yapmak ,müdürlüğün gelen ve giden evraklarını düzenlemek ve arşivlemek,müdürlüğün yıl boyunca kullanacağı malzemeleri belirlemek ilgili evrakları düzenlemek,gerekli ihale dokümanlarını hazırlamak , ihale etmek ve hakedişleri hazırlamak.
MADDE -7 MÜDÜRÜN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI:
a) Bu yönetmelikte belirtilen müdürlük hizmetlerinin zamanında verimli ve düzenli şekilde yürütülmesini sağlamak,
b) Alt birim yetkilileri arasında görev bölümü yapmak, izin, hastalık ve çekilme gibi nedenlerle ayrılan alt birim yetkililerinin yerine, bir başkasının görevlendirilmesi ve hizmetlerin aksamaması için gerekli önlemleri almak,
c) Personelin gizli sicillerini düzenlemek; her türlü özlük ve sosyal haklarını izlemek; müdürlüğün çalışma konuları ile ilgili kuruluş ve birimlerle iş birliği kurmak,
d) Müdürlük servislerinin planlı ve programlı bir şekilde çalışmalarını düzenleyerek, personel arasında uyumlu bir işbirliği ortamı kurulmasını sağlamak ve çalışmalarını izlemek, denetlemek,
e) Çalışma verimini arttırma amacıyla, kanunları, idari ve genel yargı kararlarını ve bunlarla ilgili yayınları satın almak, abone olmak, bunlardan personellerin yararlanmasını sağlamak,
f) Müdürlüğün çalışmalarını mevzuat esaslarına göre düzenlemek amacıyla her yıl çalışma programı hazırlamak, başkanlığın onayına sunmak,
g) Başkanlıkça onaylanan çalışma programının gerçekleşmesi için gereken malzemeyi temin etmek,
h) Müdürlükte yapılan çalışmalarla ilgili olarak belli aralıklarla toplantılar düzenlemek, çalışmaları değerlendirmek,
i) Müdürlüğe ait bütün kısımların çalışmalarını izlemek, denetlemek ve gerekli direktifleri vermek,
j) Müdüriyetin kuruluşuna ve yaptığı görevler için ileriye dönük hedefler göstermek,
k) Harcama yetkilisi olarak, her yıl, iş ve işlemlerinin amaçlara, iyi malî yönetim ilkelerine, kontrol düzenlemelerine ve mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirildiğini içeren iç kontrol güvence beyanını düzenlemek ve birim faaliyet raporlarına eklemek,
l) Müdürlüğün görev alanlarına giren konularda kesin kararlar vermek, çeşitli konulara ilişkin farklı yollar ve çözümler arasında son ve kesin seçim yapmak,
m) Belediyenin stratejik plan ve performans programındaki ile ilgili hedefleri gerçekleştirmek,
n) İç ve dış denetim sırasında denetçilere ve yargıya intikal eden hususlarda mahkemelere bilgi, belge ve kolaylıklar sağlamak,
o) Müdür, görev ve çalışmaları yönünden Belediye Başkanlığına karşı sorumludur. Başkanlık Makamınca; mevzuat hükümlerine uygun verilen diğer görevleri de yapar.
p) Birim yetkilisi, görev ve çalışmaları bakımından müdürüne karşı sorumludur. Müdür tarafından mevzuat hükümlerine uygun verilen diğer görevleri de yapar.
r) Birimler görevlendirilen personelin, yapacağı işle ilgili görevlerinin neler olduğu, müdür tarafından düzenlenecek bir iç yönergeyle tek tek açıklamalı bir şekilde belirtilerek personele imza karşılığında verilecek ve personel bu yönergede belirtilen görevleri eksiksiz yapacak ve sürekli olarak çalışma masasında bulunduracaktır.

BÖLÜM II
GENEL İLKELER VE TANIMLAR

MADDE -8
A- SU VE KANALİZASYON MÜDÜRLÜĞÜNÜN TEMEL YAPISI :
Su ve Kanalizasyon Müdürlüğünün bu günkü kuruluşu, görev konularının çeşitlerine dayanmaktadır. Müdürlüğün, amaç, görevler ve ilişkileri bakımından hem planlayıcı ve hem de uygulayıcı yönleri vardır. Müdürlüğü görev veren yürürlükteki yasalara göre Müdürlüğün iki yönlü bir niteliği olduğu görülmektedir.
1- Müdürlük kendi görev konularında araştırıcı, planlayıcı izleyici, değerlendirici, denetleyici yol gösterici bir örgüt niteliğinde çalışmaktadır.
2- Ayrıca yine kendi konularında bizzat uygulama da yapmaktadır.
Buna göre yukarıda belirtilen amaçların değerlendirilmesinde, ana görevlerinin yerine getirilmesinde ve iş ilişkilerinin gözetilmesinde Su ve Kanalizasyon Müdürlüğünün bu iki yönlü niteliği üzerinde önemle durulmalıdır.
B- GÖREV YETKİ VE SORUMLULUK :
1- Yetkiler ile görevlerin birbirlerinden kesin olarak ayrılmaları olanaksızdır. Sorumluluk yetki ve görev birbirleri ile çok yakından ilgisi bulunan birbirleri üzerinden tanımlanabilecek ve açıklanabilecek ve birbirlerinden güç kavramlardır.
2- Görev yetki ve sorumluluk konusunda bu yönetmelikte kabul edilen genel kurallar şunlardır.
a) Her eleman görevini yapmak için gerekli ve yeterli yetkiye sahiptir. Yetki ise bir görevi (Nitelik, nicelik, süre, yöntem v.b. hususlar yönünden) istenen biçimde yapmak için bağlı bulunan kişi yada makamdan alınan “Hak” olarak yorumlanmaktadır.
b) Her eleman görevini yapmamaktan eksik, yanlış veya geç yapmaktan yetkisi oranında sorumludur.
Sorumluluk “bir görevin (Nitelik, nicelik, süre, yöntem v.b. hususlar yönünden) istenilen biçimde yapılmasından ötürü bağlı bulunan kişi yada makama karşı hesap verme yükümlülüğü” olarak anlaşılmaktadır.
3- Yetki devri yöneticilerin genel yönetim görevlerine daha etkin bir şekilde yapabilmeleri için yararlandıkları bir yöntem ilkesidir. Yetki devri yasaların çalışma ilkesi ve koşullarının sınırlarına göre yapılır.
Bir yetkinin devredilmesi sonucunda yetkiyi devreden yöneticinin o yetkinin kullanılmasından doğan genel sorumluluğu devam eder. Yetkiyi devreden ile devralan arasında yeni bir sorumluluk ilişkisi doğar.
Yetkiyi devralan o yetkinin kullanılmasından doğan cezai, parasal ve hukuki sorumluluklarından başka yetkiyi devreden yöneticiye karşı görev sorumluluğu da yüklenmiş olur.
Bir göreve vekaleten atananlar o görev için gerekli yetkiye sahip olur ve o görevden dolayı sorumluluk yüklenilir.

BÖLÜM III
YÖNETİCİLERİN
GENEL VE ORTAK GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
MADDE-9
A- Her kademede yönetici durumunda bulunan kişileri “Yönetici” olmak nedeniyle yüklendiği bütün yöneticiler için ortak ve genel bazı görev yetki ve sorumlulukları vardır.
Yönetim kademelerinin düşey olarak sıralanmasında bu görev yetki ve sorumlulukların özleri değişmez sadece en üst yönetim kademesinden başlayıp en alt yönetim kademesine doğru kapsam ve sınırları daralır. Yöneticilere ilişkin bu genel ve ortak görev yetki ve sorumluluklar ileride her birim için belirtilen özel görevlerin zamanında ve amaca uygun bir biçimde yapılmalarının ön şartları niteliğindedir. Bu nedenle her yönetici hangi yönetim kademesinde bulunursa bulunsun bu görevleri yerine getirmek durumundadır.
Yönetmeliğin bu bölümü, Müdürlüğün kuruluş bütünü içinde yer alan kademelerin hepsinde ortak olan bu görevlerin her birim kademelerin ayrı ayrı tekrar edilmemesi için düzenlenmiştir.
Her yöneticinin temel görev, yetki ve sorumlulukları içerisinde şunlar vardır.
1- Planlama-Programlama :
a) Amaca ulaşmak için birbirini izleyen belli adımlar biçiminde çalışma planları ve programlarını hazırlamak, hazırlatmaktır.
b) Yetkisi içinde olan plan ve programları onaylamak, yetkisi içinde olmayanları bir üst kademedeki yöneticilere onaylatmaktır.
c) Bu çalışmalar sırasında yasaların, çalışma ilke ve koşulların sınırları içinde kalmayı gözetlemek.
2-Düzenleme :
a) İşle ilgili hizmet boşluklarının veya girişimlerinin olup olmadığını araştırmak, bunları giderici tedbirler almak.
b) İşin yapılması için gerekli mali kaynak, personel, malzemenin zamanında sağlanmasını görüp, gözetlemek.
c) İş ile ilgili çalışma adımlarını gözden geçirip saptamak ve bunlara uyulmasını sağlamak.
3- Koordinasyon :
a) İşin yapılması sırasında hangi birimler ile doğrudan doğruya veya dolaylı ilişkiler kurulması gerektiğini ve bu ilişkilerin kapsamını ortaya çıkartmak.
b) Bu ilişkileri sağlayıcı düzeni kurmak ve kurulan düzeni ilgili personele duyurmak.
4- Uygulamalı yönetim :
a) Görevi zamanında ve amaca uygun olarak sonuçlandırmak.
b) Asıl görevli ilgili yazışma, görüş alma, olur çıkartma gibi yan görevleri de yapmak, yaptırmak.
5- İzleme, denetleme, değerlendirme :
a) Uygulamanın görevin yapılışının belli aşamalarında sonuçları öğrenmek üzere bir değerlendirme düzeni kurmak.
b) Değerlendirme sırasında ortaya çıkan sorunları çözmek, veya çözüm önerisiyle üst kademeye sunmak.
6- Bilgi verme :
Görevin yapılışında ve sonuçlanmasından bir üst kademedeki yöneticiye veya diğer ilgili ve yetkililere devamlı olarak bilgi vermek.
7- Yönetimle ilgili diğer görev, yetki ve sorumluluklar :
Atama, yükseltme, yer değiştirme, mükafatlandırma ve cevaplandırma işlemlerine ilişkin ön yazışmaları yapmak, yada bu konularda karar almak, sicil vermek, iş dağıtımını düzenlemek, yöneticisi olduğu birimi gereken yerlerde temsil etmek, stratejik planın hazırlanması için gerekli olan kendi birimiyle ilgili bilgi ve belgelerini, birimin performans programını, birimin yıllık bütçe program önerilerini ve birim faaliyet raporlarını hazırlamak,
B- Yukarıdaki görevleri yerine getirirken ayrıca her yönetici aşağıdaki yönetim ilkelerini de göz önünde bulundurmalıdır.
1- İnsiyatif :
Yönetici, kendi biriminin görevine sahip çıkmalı görevi yerine getirmek için yaratıcı olmalı, önce davranmalı, işi başlatıp sonuçlandırma yeteneği bulunmalıdır. Yönetici görevin yapılışının her aşamasında Yasaların, Çalışma ilkesi ve koşullarının çizdiği sınıra kadar ilerlemekten çekinmemelidir.
2- Seçme ve Karar verme :
Yönetici, görevin her safhasında karar verme, kendisine ulaştırılan değişik çözümler arasında bir seçim yapma, son olarak da bur karar ve seçim yetkilerinin (her konu için) hangilerini bizzat kullanıp, hangilerine üst yönetim kademesine aktarması gerektiğine sahip olmalıdır.
3-Kolaylaştırma :
Yönetici, görevle ilgili bütün işlemleri kolaylaştırmak için devamlı olarak çare ve tedbirler aramalıdır.
4- Değiştirme :
Yönetici program uygulamalarında ortaya çıkabilecek değişikliklere uyabilme niteliği taşımalıdır.
5- Eldeki Kaynaklardan iyi yararlanma :
Yönetici, personel, araç-gereç v.b. kaynaklardan mevcut olanların hepsinden tam olarak yararlanmayı amaç bilmeli ancak bundan sonra yeni kaynak isteğinde bulunmalıdır.
6- Geliştirme :
Yönetici kendi biriminin kuruluşunu, personelini, görevini yerine getirmeyle ilgili ilke koşul ve işlemlerini sürekli olarak geliştirme yollarını aramalı, modern yönetim ilkelerindeki gelişmeleri izlemelidir.
7- Devamlılık :
Yönetici, bütün çalışmaları başından sonuna kadar kesintisiz olarak planlamalı ve düzenlemelidir.
8- Liderlik :
Yönetici, tutum ve davranışları ile elemanlarının saygı, itaat ve güvenlerini sağlamalıdır.
9- Moral :
Yönetici, elemanlarının sorumluluk duygusunu geliştirmeli, kendilerine olan güven duygularını beslemelidir.
10- Takdir ve ceza :
Yönetici,yürürlükteki ilke ve koşullara göre gereğinde takdir etmek; gereğinde ceza vermek yetkisini çekinmeden kullanabilmelidir. Belli dönemlerde sicil formlarını doldurmakta bu yetkiye girer.
11- Disiplin :
Yönetici, amaca düzenli bir yoldan ulaşmayı sağlayacak temel ilke ve koşullara kesinlikle uyulmasını sağlamalıdır.
12- Ortam :Yönetici görevin yapılması için gerekli ortam, araç ve gereçleri, büro koşullarını da sağlamalıdır.
SOLHAN BELEDİYESİ
İTFAİYE ÇAVUŞLUĞU
ÇALIŞMA USUL VE ESASLARINA DAİR YÖNETMELİK


BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve Kapsam
MADDE 1 - Bu Yönetmeliğin amacı; İtfaiye Çavuşluğu ve bağlı şube müdürlüklerinin çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Dayanak
MADDE 2 - Bu Yönetmelik, aşağıdaki yasal düzenlemeler çerçevesinde hazırlanmıştır.
-5393 Sayılı Belediye Kanunu,
-190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararname
-21/10/2006 tarih ve 26322 sayılı Belediye İtfaiye Yönetmeliği
-12.06.2002 tarih ve 4390 sayılı Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik.
-22 Şubat 2007 tarih ve 26442 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve
Standartlarına Dair Yönetmelik
Tanımlar
MADDE 3 - Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;

a) Belediye : Solhan Belediyesini,
b) Üst yönetici: Solhan Belediye Başkanı,
c) Üst yönetim: İlgili Müdürlükleri


İKİNCİ BÖLÜM
İtfaiye Çavuşluğu ve Alt Birimlerinin Görevleri İtfaiye Çavuşluğunun görevleri
MADDE 4 - Aşağıda belirtilen görevler, İtfaiye Çavuşluğu tarafından yürütülür:

a) Yangınlara müdahale etmek ve söndürmek,
b) Her türlü kaza, çökme, patlama, mahsur kalma ve benzeri durumlarda teknik kurtarma gerektiren olaylara müdahale etmek ve ilk yardım hizmetlerini yürütmek; arazide, su üstü ve su altında her türlü arama ve kurtarma çalışmalarını yapmak,
c) Su baskınlarına müdahale etmek,
ç) Doğal afetler ve olağanüstü durumlarda kurtarma çalışmalarına katılmak,
d) 12/6/2002 tarihli ve 2002/4390 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan, Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik ile verilen görevleri yapmak,
e) 5/6/1964 tarihli ve 6/3150 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Sivil Savunma ile İlgili Şahsi Mükellefiyet, Tahliye ve Seyrekleştirme, Planlama ve Diğer Hizmetler Tüzüğü gereğince kurulan itfaiye servisi mükelleflerini eğitmek, nükleer, biyolojik, kimyasal (NBC) maddeleri ile kirlenmelerde arıtma işlemlerine yardımcı olmak,
f) Halkı, kurum ve kuruluşları itfaiye hizmetleri ile ilgili olarak bilgilendirmek, alınacak önlemler konusunda eğitmek ve bu konuda tatbikatlar yapmak,
g) Kamu ve özel kuruluşlara ait itfaiye birimleri ile gönüllü itfaiye personelinin eğitim ve yetiştirilmesine yardım etmek; bunların bina, araç-gereç ve donanımlarının itfaiye standartlarına uygunluğunu denetlemek ve bu birimlere yangın yeterlilik belgesi vermek ve gerektiğinde bu birimlerle işbirliği yapmak,
ğ) Belediye sınırları dışındaki olaylara müdahale etmek,
h) Belediye sınırları içinde bacaları belediye meclisince tespit edilecek ücret karşılığında temizlemek veya temizlettirmek ve bacaları yangına karşı önlemler yönünden denetlemek,
ı) Talep edilmesi halinde orman yangınlarının söndürülmesi çalışmalarına katılmak,
i) İmar planlarına göre parlayıcı, patlayıcı ve yanıcı madde depolama yerlerini tespit etmek,
j) İşyeri, eğlence yeri, fabrika ve sanayi kuruluşlarını yangına karşı önlemler yönünden denetlemek, bu konularda mevzuatın öngördüğü izin ve ruhsatları vermek,
k) İtfaiye hizmetleriyle ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği ve koordinasyonu sağlayarak Solhan’ın yangın güvenliğini artırıcı tedbirler alır.
l) Solhan’ın nüfus artışı ve yayılma alanlarının genişlemesini dikkate alarak; itfaiye hizmetlerinin gerektirdiği itfaiye araçları ve personel tedariki ile yeni grup ve müfreze binalarının yapımı için gerekli çalışmaları yapar.
m) İtfaiyecilik eğitimi ve teşkilatlanması hususunda araştırmalar yaparak, gönüllü itfaiyeciliğin kurulup çalıştırılması ile ilgili düzenlemeler yapar.
n) İtfaiye Çavuşluğuna gönderilen her türlü projelerin kontrol ve denetiminin yapılmasını sağlar.
o) Belediye başkanının verdiği diğer görevleri yapmak.

İtfaiye Çavuşluğunun Görevleri


MADDE 5- İtfaiye Çavuşluğunun Görevleri aşağıdaki gibidir:


b) Her türlü kaza, çökme, patlama, mahsur kalma ve benzeri durumlarda teknik kurtarma gerektiren olaylara müdahale etmek ve ilk yardım hizmetlerini yürütmek; arazide, su üstü ve su altında her türlü arama ve kurtarma çalışmalarını yapmak,
c) Su baskınlarına müdahale etmek
d) Doğal afetler ve olağanüstü durumlarda kurtarma çalışmalarına katılmak.
e) Nükleer, biyolojik, kimyasal, (NBC) maddeleri ile kirlenmelerde arıtma işlemine yardımcı olmak.
f) Talep edilmesi halinde orman yangınlarının söndürülmesi çalışmalarına katılmak,
g) Tesisler ve motorlu taşıtlar dahil tüm malzeme ve teçhizatın ikmal bakım ve onarımını yaptırmak; hizmete hazır durumda tutmak.
ğ) İlgili mevzuat ve standartlara uygun olarak yangın hidrantlarının koyulacağı yerleri Eğitim ve Önleme ile birlikte tespit ederek ilgili kuruluşlara bildirerek yaptırmak ve çalışır durumda olmalarını sağlamak.
h) İtfaiye Çavuşluğunun haber Merkezine yapılan ihbar ve başvuruları değerlendirerek, ekipleri yönlendirmek ve müdahale edilen olaylar hakkında rapor düzenlemek.
i) Bağlı Grup Çavuşluğu personelin günlük, aylık, yıllık eğitim planlarını hazırlamak ve bu planlara göre hizmet içi eğitimlerini yaptırmak.
j) Bağlı grup Çavuşluğu ve Gönüllü İtfaiye İstasyonları arasındaki koordinasyonu sağlamak.
k) Kamu ve özel kurumlara ait itfaiye kuruluşları ile işbirliği sağlamak ve gerektiğinde bu kuruluşları yardıma çağırmak, yangın mahalline geldiklerinde sevk ve idare etmek.
l) Yangına ve Su Kaynaklarına ulaşım genel planı yapmak ve 1/25.000´lik İlçe haritası üzerine işlemek.
m) itfaiyenin su alabileceği açık havuz ve su depoları yapmak.
n) İtfaiye Çavuşluğunun vereceği diğer görevleri yerine getirmek.

İtfaiye Çavuşluğunun Görevleri



MADDE 6- İtfaiye Çavuşluğunun görevleri aşağıdaki gibidir:


a) 12/6/2002 tarihli ve 2002/4309 sayılı bakanlar kurulu kararı ile yürürlüğe konulan, “Binaların yangından korunması hakkında yönetmelik” ile verilen görevleri yapmak.
b) İşyeri, eğlence yeri, fabrika ve sanayi kuruluşlarını yangına karşı önlemler yönünden denetlemek, bu konularda mevzuatın ön gördüğü izin ve ruhsatları vermek.
c) İmar ve Şehircilik içersinde Fen İşleri Müdürlüğünle işbirliği içersinde; İmar Planlarına göre, parlayıcı, patlayıcı ve yanıcı madde depolama yerlerini tespit etmek, yangınların önlenmesi ve olası yangınlardaki can ve mal kaybının en aza indirilmesi için şehir ölçeğinde ortak çalışmalar yapmak.
d) 5/6/1964 tarihli ve 6/3150 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Sivil Savunma ile İlgili Şahsi Mükellefiyet, Tahliye ve Seyrekleştirme, Planlama ve Diğer Hizmetler Tüzüğü gereğince kurulan itfaiye servisi mükelleflerini eğitmek.
e) Halkı, kurum ve kuruluşları itfaiye hizmetleri ile ilgili olarak bilgilendirmek, alınacak önlemler konusunda eğitmek ve bu konuda toplantı, seminer ve tatbikatlar yapmak. Halkın yangın güvenliği bilincine kavuşturulabilmesi için yazılı ilan ve broşürler hazırlamak ayrıca görsel programlar düzenlemek.
f) Kamu ve özel kuruluşlara ait itfaiye teşkilatları personelinin eğitim ve yetiştirilmesine yardım etmek; bunların bina, araç-gereç ve donanımlarının itfaiye standartlarına uygunluğunu denetlemek ve bu birimlere yangın yeterlilik belgesi vermek ve gerektiğinde bu birimlerle işbirliği yapmak. g) 09/10/2005 tarih ve 25961 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren “İl Özel İdareleri ve Belediye Hizmetlerine Gönüllü Katılım Yönetmeliği” gereği oluşturulan Gönüllü itfaiye personelinin Eğitim ve yetiştirilmelerini sağlamak.
h) Belediye sınırları içinde bacaları Belediye Meclisince tespit edilecek ücret karşılığında temizlemek veya temizlettirmek ve bacaları yangına karşı önlemler yönünden denetlemek.
i) Günlük, aylık ve yıllık istatistiklerin tutulmasını sağlamak, değerlendirmek ve ilgili kuruluşlara göndermek.
j) İnşaat ruhsatına tabi binaların yangın güvenlik sistemlerini gösteren mimari, tesisat ve elektrik projelerinin uygunluğunu onaylamak ve uygulaması tamamlanan projelerin yerinde kontrolünü yaparak, Yangın güvenliği açısından Yapı Kullanma İzin belgelerini vermek.
k) Yangın önleme ve eğitim çalışmalarının bilgi ve verimliliğinin arttırılması amacıyla, Ulusal ve uluslar arası uzman kişi ve kuruluşlara işbirliği yapmak.
l) Belediye sınırları içinde meydana gelen yangın, sel ve benzeri olaylarda hasar tespit çalışmalarına yardımcı olmak.
m) Devlet tarafından kullanılan binalarda, yangınlara karşı bulundurulacak araç, gereç ve diğer malzemelerden hangilerinin bulundurulacağının belirlenmesine yardımcı olmak.
n) Belediye Başkanlığının vereceği diğer görevleri yerine getirmek.

İtfaiye Çavuşunun görev, yetkileri ve sorumlulukları

MADDE 7- İtfaiye Çavuşu,



a) Birimle ilgili mevzuatı, yenilikleri ve teknik gelişmeleri takip eder, uygulanmasını sağlar.
b) İç ve dış denetçilere bilgi ve belge akışını sağlar.
c) Birim faaliyetlerinin periyodik olarak raporlanmasını sağlar.
d) Her yıl, iş ve işlemlerinin amaçlara, iyi malî yönetim ilkelerine, kontrol düzenlemelerine ve mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirir.
e) Başkanlık makamınca istenen ve mevzuat ile öngörülen kurul ve komisyonlara katılır ve/veya talep edilen teknik personelin görevlendirilmesini sağlar.
f) Birimiyle ilgili toplantılara katılır, birim içinde düzenli ve planlı toplantılar yapılmasını sağlar.
g) Görevlerini yerine getirirken birim içi ve diğer birimlerle işbirliği ve uyum içinde çalışılmasını sağlar.
h) Yeterli sayı ve nitelikte personel istihdamını, istihdam edilen personelin görev dağılımını, personelin eğitimini ve yetiştirilmelerini sağlayacak çalışmalar yapar.
i) Astlarının performansını periyodik olarak değerlendirir; biriminde moral, motivasyon ve performansı artırıcı çalışmalar yapar.
j) İş sağlığı ve güvenliği kurallarına uygun olarak çalışılmasını sağlar.
k) Görevde yükselme sınav kurulu üyeliği yapmak,
l) İtfaiye Çavuşunun yukarıda sıralanan görev ve yetkilerin zamanında yerine getirilmesinden üst yönetime karşı sorumludur.
m) Üst yönetim tarafından verilecek benzer nitelikteki diğer görevleri yerine getirir.
n) Solhan Belediyesine ait tüm araç ve iş makinelerin onarım tamir ve bakımlarını yapmak veya yaptırmaktan sorumludur.

İtfaiye Çavuşunun görev ve yetkileri

Madde 8- İtfaiye Çavuşu,

a) Stratejik plan doğrultusunda verilen görevleri yerine getirmek.
b) Bağlı personelin disiplin ve düzenini sağlamak.
c) Tesislerin, araç ve gereçlerin korunmasını, temizliğini ve göreve hazır durumda tutulmalarını sağlamak.
e) Bağlı personelin iş bölümünü yaparak, üst amirlerin bulunmadığı olayları sevk ve idare etmek.
f) Konusuna ilişkin yasal mevzuatı takip ederek bunlara uygun Uygulama yapılmasını sağlamak.
g) Çavuşluk içinde düzenli, planlı ve tutanaklı toplantıların yapılmasını sağlamak.
h) İşçi sağlığı ve iş güvenliği kurallarına bağlı olarak çalışılmasını sağlamak.
i) Belediye Başkanının İtfaiye ile ilgili olarak vereceği diğer görevleri yerine getirmek.
j) Kendi birimiyle ilgili ihalelerde her türlü alımla gerçekleştirme görevini yapar.
İtfaiye Çavuşluğunun sorumlulukları

a) İtfaiye Çavuşu, görevlerinin yerinde ve zamanında yerine getirilmesinden Belediye Başkanına karşı sorumludur.
b) Görev ve yetkileri çerçevesinde idari-mali karar ve işlemlerin etkili, süratli, verimli ve doğru yürütülmesinden sorumludur.
c) Performans programındaki Çavuşluk hedeflerinin gerçekleşmesinden sorumludur.
d) Çavuşluğu ile ilgili işlemleri yerine getirirken; Belediyenin genel ilkelerine, kurallarına ve mevzuata göre çalışılmasından sorumludur.
e) Personelin disiplin ve düzeninden, tesis, araç ve gereçlerin temizliği, korunması ve göreve hazır durumda tutulmasından Belediye Başkanına karşı sorumludurlar.


BÖLÜM IV
ORTAK HÜKÜMLER
MADDE -10 TÜM PERSONEL :
a) Tetkik işlerinde , göreve gidecekleri yerleri ve yaptıkları , yapacakları işleri gizli tutar. Bu konuda yetkili ve ilgilerden başkasına açıklamada bulunamaz.
b) Sınıf , etiket ve unvan farkı gözetmeden her vatandaşa eşit davranır.
c) Mesai bitiminde masa üzerindeki evraklarını kendilerine ait dolap ve masa gözlerine koyar ve kilitler.
d) Herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılan personel, korumak ve saklamakla görevli evrakı kendisinden sonraki göreve başlayan personele devretmedikçe görevinden ayrılamaz. Devir teslim cetvelleri Müdürlükte saklanır.
e) Müdürlüğü ilgilendiren çeşitli hizmetlerin uyumlu ve düzenli yürütülmesi, personel arasındaki ahengin sağlanması için herkes gayret gösterir. Olumsuz bir durumda konu Müdüre yansıtılır. Müdür bu hususta gerekli önlemleri alır.
MADDE- 11 GELEN – GİDEN EVRAKA YAPILACAK İŞLEMLER :
a) Müdürlüğe gelen evrakın önce kaydı yapılır, yetkili tarafından havale edilir. Personel, yapılması gerekli işlemleri zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
b) Gelen ve giden evrak, ilgili kayıt defterine tarih ve sayılarına göre kaydedilir. Müdürlük dışına yazılan evrak, zimmetle ilgili birime teslim edilir.
MADDE -12: ARŞİVLEME VE DOSYALAMA :
a) Müdürlükçe yapılan tüm yazışmaların birer örneği konularına göre ayrı ayrı klasörlerde arşivlenir.
b) Dosyalama işlemi konularına göre ayrı ayrı yapılır.
- Gelen evrak dosyası
- Giden evrak dosyası
- Avans dosyası
- Taşınır Mallar dosyası
- Genelge ve bildiriler dosyası.
MADDE- 13 YAZIŞMA
Belediye birimleri arasındaki yazışmalar müdürün imzası ile yürütülür.
Belediye dışı yazışmalar Başkan ya da görevlendireceği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
Belediyeler, dış yazışmalarını mülkiye amiri aracılığıyla yapma zorunluluğunda değildir. Doğrudan da dış yazışma yapar.



Hızlı Menü